PRAGUE / PRAGA

I have been writing my travel diary, which you can read on my blog, for a fairly short time. However, I have travelled for 10 years, whenever I could... I gathered various photos and memories, which I like to share. This is why I publish photos here, which I have left from different trips - now the only souvenirs from those events and places. I hope they will give you an idea of those incredible views. / Mój dziennik z podróży, którego wyjątki możecie przeczytać na blogu prowadzę od niedawna. Podróżuję natomiast od lat 10, kiedy tylko mogę... Nazbierało mi się więc trochę zdjęć i wspomnień, którymi bardzo lubię się dzielić. Dlatego publikuję zdjęcia, które zostały mi z przeróżnych wycieczek - teraz jedyne pamiątki tamtych zdarzeń i wypraw. Mam nadzieję, że przybliżą Wam trochę te niesamowite widoki.

Na tej stronie znajdziecie kilka zdjęć z Pragi. Wybraliśmy się tam z okazji naszej pierwszej rocznicy ślubu, na weekend. Pojechaliśmy pociągiem, z Warszawy, w nocy. Wykupiliśmy kuszetkę i mniej więcej się wyspaliśmy; rano wysiedliśmy w słonecznej stolicy Czech, gotowi na cały dzień zwiedzania.

Praga urzekła nas niesamowitym, bardzo przyjaznym klimatem. Co krok odkrywaliśmy tam coś pięknego, dobrego i ciekawego - jak wspaniałą architekturę, pyszne tradycyjne dania i pierwszej klasy piwo, czy bogate w eksponaty muzeum Leonarda da Vinci czy Muzeum Komunizmu. Wycieczka do Pragi to konieczność - miasto przypomina nieco Kraków, ale jako stolica kraju wydaje się bardziej kosmopolityczne.

Powyżej: Obecni dum - fasada. Jest to miejsce, gdzie do dziś zatrzymują się w gościnie głowy państw. Fot.: Monika Szostek

Powyżej: Piękna Katedra Św. Wita. Fot.: Monika Szostek

Powyżej: Katedra Św. Wita od tyłu - budowla robi wrażenie! Fot.: Monika Szostek

Powyżej: Budynek Teatru Praskiego nocą - takiego widoku prędko się nie zapomina... Fot.: Monika Szostek

Powyżej: Rzeźba na moście Karola - galeria rzeźb, ustawianych na moście od XVII wieku jest jego główną atrakcją. Fot.: Monika Szostek
Powyżej: Kukły na sprzedaż, na jednym z praskich straganów. Kolorowy widok. Fot.: Monika Szostek

Powyżej: Widok na Złotą Uliczkę. Zdjęcie zostało zrobione z okna Muzeum Zabawek, do którego warto zajrzeć niezależnie od wieku. Fot.: Monika Szostek

Powyżej: Jedna z kolekcji lalek w Muzeum Zabawek. Muzeum zawiera całe mnóstwo eksponatów, w większości podarowanych mu przez różne osoby. Znaleźć tam można nie tylko lalki (w tym Barbie, w przeróżnych fantazyjnych strojach), ale również pierwsze skomplikowane modele pociągów i torów w miniaturowych wersjach, przeróżne gry - mniej lub bardziej znane, które towarzyszyły dzieciom przez stulecia, a także... historię choinki! Muzeum Zabawek to kilka pięter... dobrej zabawy! Fot.: Monika Szostek

Powyżej: Poster reklamowy Muzeum Komunizmu. Pierwsze piętro, obok kasyna. Fot.: Monika Szostek

Powyżej: Napis na mini-replice muru berlińskiego w Muzeum Komunizmu w Pradze. Napis głosi: "Pozwól mi żyć moim życiem, cieszyć się wolnością, dosięgnąć swoich granic, sięgnąć gwiazd, zrozumieć świat. To jest to, czego chcę." Fot.: Monika Szostek